Overzicht Veel gestelde Vragen

Vragen

Antwoorden

Artikelen retourneren

Alvorens een pakket terug te sturen dient u contact op te nemen met service@chefstore.nl. Wij zullen u dan informeren over de te nemen stappen. Het te retourneren product moet in de originele verpakking en met voldoende beschermende materialen worden geretourneerd. Het product dient hygiënisch schoon retour gestuurd te worden. Retour gestuurde producten worden niet teruggenomen indien ze:
i. Gebruikt zijn
ii. Beschadigd zijn
iii Speciaal voor u zijn gemaakt
iv. Speciaal voor u zijn besteld
v. Niet vooraf gemeld zijn

Bij het retourneren of omruilen van producten kan er 30% van de oorspronkelijke ordersom crediteringskosten in rekening worden gebracht, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Bij een consumentenverkoop aan particulieren

U heeft 14 dagen de tijd om uw product als retour aan te melden. Het product dient ongebruikt en in de originele verpakking retour te worden gestuurd. De kosten voor het retour zenden komen voor uw eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen. U dient altijd voldoende te frankeren, anders worden ze niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd. Het risico van de retourzending ligt bij degene die de zending retourneert. 


De kosten voor het retour zenden variëren van € 9,95 voor kleine pakketjes en min. € 65,00 voor palletleveringen. Deze kosten kunt u vóór uw bestelling bij ons opvragen. 

Bestelling annuleren

Heeft u een bestelling geplaatst en betaald en wilt u deze annuleren, dan verzoeken wij u dit zo snel mogelijk bij ons te melden. Indien u bestelling nog niet is verwerkt kunnen wij deze kosteloos annuleren.

Bij een annulering kan tot 30% van het totale aankoopbedrag in rekening worden gebracht. Let dus goed op wat u besteld, bijvoorbeeld op de maat en voltage/wattage van de producten.

Bestelling wijzigen

Wilt u een wijziging in uw bestelling laten doorvoeren? Neem dat direct contact met ons op via service@chefstore.nl.
Als uw bestelling nog niet verzonden is zullen wij er alles aan doen om het tegen te houden en aan te passen.

Factuuradres wijzigen

Het is niet mogelijk het factuuradres van een bestaande bestelling te veranderen. We adviseren u hiervoor een email te sturen naar service@chefstore.nl we zullen uw wijziging dan verwerken of contact met u opnemen.

Hebben jullie een showroom

Nee, wij hebben geen showroom. Ons doel is om een zo efficient mogelijke organisatie te zijn welke de kosten laag kan houden en de klanten daarom de beste prijs kan bieden. Er zijn mogelijkheden om bepaalde apparaten te bezichtigen. Neemt u daarvoor contact op met service@chefstore.nl

Hoe lang heb ik garantie?

Standaard bieden we 12 maanden garantie op alle producten. Bij sommige producten biedt de leverancier een langere termijn. Dit is vermeld bij de betreffende producten. 

Ook al doen wij er alles aan om u een optimaal functionerende koeling te leveren is het toch niet 100% uit te sluiten dat uw koeling een keer in storing valt.

Indien een storing zich voordoet kan er bij uitval van de koeling schade aan de producten in de koeling ontstaan gedurende de periode tussen het aanvangen van de storing en het verhelpen van de storing. Het is daarom belangrijk om altijd de temperatuur van uw koeling/vriezer in de gaten te houden om schade aan de producten te voorkomen.

Chefstore.nl is niet aansprakelijk voor schade aan producten in de koeling en andere gevolgschade.

Wij raden u aan om vooraf na te denken over wat u kunt doen met uw gekoelde spullen indien een storing zich voordoet. Indien gewenst kunnen wij hier in meedenken.

Ik kan de bestelling niet in ontvangst nemen

Het is van groot belang dat er iemand aanwezig is op de dag van levering. Wanneer de transporteur arriveert en niemand aantreft zijn ze genoodzaakt u nogmaals te bezoeken wat kan resulteren in extra transportkosten. 

Kan ik betalen onder rembours?

Helaas zijn rembours zendingen niet mogelijk.

Kan ik meerdere vervoerders verwachten?

Indien uw bestelling uit meerdere producten van verschillende fabrikanten bestaat, bestaat de mogelijkheid dat er meerdere vervoerders uw producten komen leveren.

Onderhoudstips koelmeubelen

Om de technische prestaties van de koeling hoog te houden en de levensduur te verhogen, is regelmatig onderhoud een vereiste. Specifieke informatie staat vermeld in de gebruikershandleiding. U dient uw koelapparaten regelmatig te ontdooien. Zodra u grote ijsafzettingen op de stangen ziet, weet u dat het hier weer tijd voor is. IJsafzettingen zijn namelijk funest voor de prestaties van uw koelapparaat. De ijsafzetting isoleert de koelelementen waardoor het koelapparaat maximale energie verbruikt om de inhoud koel te krijgen. 

Na het ontdooien doet u het volgende: 

U neemt het apparaat af met een mild sopje waarin een lepel soda is opgelost. U neemt het apparaat vervolgens af met schoon water met daarin een scheut azijn. U laat het apparaat drogen. U smeert de koelelementen in met glycerine.  

Onderhoudstips RVS

Onze RVS producten zijn met de grootst mogelijke zorg vervaardigd. Hoewel rvs nagenoeg onverwoestbaar is, heeft uiteraard ook dit materiaal regelmatig verzorging nodig.

Reiniging
RVS is een eenvoudig te onderhouden materiaal. Regelmatig schoonmaken met water en afwasmiddel voorkomt dat het in water aanwezige kalk vuil kan gaan vasthouden. Door dit vuil ontstaan op het RVS doffe vlekken. Hardnekkig vuil van bijvoorbeeld theezakjes of koffiefilters kan verwijderd worden met een vloeibaar reinigingsmiddel (geen schuurmiddel). Spoel na een dergelijke onderhoudsbeurt het RVS product altijd grondig na met lauw water en maak het droog. 

Snijden
Aan een RVS werkblad wordt vanzelfsprekend veel gewerkt. Net als bij andere materialen kunnen ook in gladde RVS oppervlaktes krasjes zichtbaar worden. Bij zwaar snijwerk is het beter om voor het behoud van uw werkblad een snijplank te gebruiken. 

Hittebestendig
Gebruik bij pannen die rechtstreeks van de warmtebron afkomen uit voorzorg een onderzetter. Hiermee voorkomt u dat de pan blauwbruine vlekken op uw RVS product achterlaat. 

Huishoudelijke chemicaliën 
RVS is nagenoeg ongevoelig voor in huishoudens gebruikte chemicaliën. Echter rechtstreeks contact met sterk bijtende stoffen zoals zuren, logen, verfverdunners, afbijtmiddel, ontstoppers en dergelijke dient zoveel mogelijk vermeden te worden. Mocht het oppervlak hier onverhoopt toch mee in contact komen, spoel dan altijd na met veel water.

Plaatsing tips koelmeubelen

Bij het plaatsen van een koeling moeten de volgende punten in acht worden genomen:
Plaats een koeling nooit te dicht bij een warmtebron of in een te warme ruimte.
Plaats een koeler niet bij open deuren en in de tochtstroom van een aircosysteem of ventilatiesysteem.
Zorg voor voldoende ruimte bij het aanzuigrooster en uitblaasrooster voor optimale ventilatie van het koelgedeelte. 

RVS of gecoat staal?

In de professionele keukens vind men overwegend RVS koelingen, dit heeft een aantal redenen;
- RVS is hygiënisch, het gaat niet snel roesten. RVS heeft een natuurlijke beschermlaag. Het is eenvoudig te reinigen en het oppervlak heeft geen poriën waar bacteriën zich in kunnen nestelen.
- RVS heeft een lange levensduur, het is erg sterk. Het zal niet scheuren zoals dat bij kunststof wel kan. Het kan tegen een stootje.
- RVS is vlekvrij, maar het kan wel krassen. Nadeel van een RVS koeling is dat deze duurder is dan een gecoate stalen koelkast.

Statische of geventileerde koeling

Statische koeling is het meest voorkomende koelsysteem gekenmerkt door één of meer motoren, met een specifiek circuit voor de koelkast en één voor de vriezer. De statische koelkast met ventilatie werkt volgens hetzelfde principe van de statische koelkast, met toevoeging van een ventilator in het koelgedeelte ter bevordering van de diffusie van de koude lucht op een meer uniforme wijze: op deze wijze wordt gezorgd voor een betere bewaring van voedsel. Zowel de statische koelkast als die met ventilatie vragen een periodieke handmatige ontdooiing in de vriezer, aanbevolen één of twee keer per jaar.

Geventileerde koeling vereist geen ontdooiing van de vriezer en kan schimmelvorming of slechte geuren in de koelkast beperken dankzij een systeem bestaande uit een motor, met een verdamper en een ventilator voor luchtbehandeling die de vorming van vorst en dampen afkomstig van voedsel inademt. Het koelproduct is er één van het droge type, kan leiden tot het opdrogen van de verse voedingsmiddelen, zoals groenten: het is een goede gewoonte om ze te bedekken met plasticfolie voordat u het in de koelkast plaatst. Groot voordeel bij een geforceerde koeling is dat na het openen en sluiten van de deur, de koeling vrij snel weer op temperatuur is.

Status bestelling

Nadat uw bestelling en betaling ontvangen is ontvangt u van ons een bevestiging. Mocht u meer informatie willen omtrent de huidige status van uw bestelling bijvoorbeeld i.v.m. vertraging neemt u contact met ons op via service@chefstore.nl.

Storing of defect aan apparaat in garantieperiode

Neem contact met ons op binnen 24 uur van het constateren van het gebrek via het Serviceformulier

Goed om te weten is dat garantie vervalt indien de koper:
- De goederen niet of niet volledig betaald heeft.  
- Enige verplichting jegens ons niet stipt nakomt.
- Professionele (gas)- apparatuur dient te worden aangesloten door daarvoor gecertificeerde installatiebedrijven.
- Door derden reparaties of andere werkzaamheden laat verrichten aan de apparatuur.
- Wijzigingen aanbrengt dan wel laat aanbrengen. 
- Het geleverde niet volgens de voorschriften gebruikt. 
- De garantieperiode laat verlopen zonder enige klacht dienaangaande.  
- Uitgesloten van garantie zijn die delen en onderdelen, die niet direct van invloed zijn op het leveren van deze prestatie, zoals verlichting, glas, hang en - Sluitwerk, zwenkwielen, branders en thermokoppels van doner en shoarma apparatuur, deurrubber en bedieningsknoppen.

Het te retourneren product moet in de originele verpakking en met voldoende beschermende materialen worden geretourneerd. Het product dient hygiënisch schoon retour gestuurd te worden. We behouden ons het recht voor om onderzoek of reparatie van producten te weigeren als niet aan de hierboven genoemde voorwaarden is voldaan. 

Terugbetaling

Zodra de producten in goede orde zijn ontvangen, zullen wij het bijbehorende bedrag zo spoedig mogelijk aan u terugstorten. De verzendkosten van de oorspronkelijke levering worden niet teruggestort, tenzij anders overeengekomen. 

Veiligheid en algemene voorwaarden

Als online horeca groothandel begrijpen wij dat een veilig en snel betaalproces belangrijk is, ook als u op onze website gewoon rondkijkt gebeurd dat met een beveiligde verbinding. Het betaalproces wordt verzocht door onze zogenaamde Payment Service Provider, dit is een gespecialiseerde partij in het afhandelen van online betalingen. Door onze partnership met hen verzekeren wij u en onszelf van de best mogelijke trnasactie afwikkeling die snel en veilig is.

De algemene voorwaarden kunt u hier nalezen.

Verkeerde artikel ontvangen

Is een artikel per ongeluk verkeerd geleverd, vult u dan het serviceformulier of mail naar service@chefstore.nl en vermeld hierin uw ordernummer, omschrijving en artikelnummer van het geleverde product en voeg een foto van het geleverde product bij. Nadat wij uw melding hebben ontvangen en deze wordt geaccepteerd ontvangt u van ons retour labels en instructies om het artikel te retourneren. 

Verzendkosten retourzendingen

Het verzenden en verzendkosten voor het retourneren van bestelling op eigen wens zijn voor rekening en risico van de koper, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. 

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Afhankelijk van het product dat u heeft besteld wordt een vervoerder aangesteld om uw product af te leveren. Voor kleine producten tot ca. 20kg wordt dit vaak met pakketpost verzonden. 
De grotere producten worden door een vervoerder uitgevoerd door middel van palletvervoer.

Onze internet prijzen zijn dermate scherp dat we bij het vervoer een aantal spelregels hanteren:
De bestelde producten worden, na ontvangst van uw betaling in originele verpakking en eventueel op een pallet afgeleverd. Aflevering vind plaats d.m.v. het gebruik van een pomp- of steekwagen tot aan de eerste deur. Verpakkingsmaterialen worden niet mee terug genomen.

Wat te doen bij storing?

Bij problemen met (koel)apparatuur kunt u de volgende punten nalopen:

  • Zit de stekker in het stopcontact?
  • Is de stroomvoorziening in orde? U kunt eventueel zekeringen vervangen. Zorg hierbij wel altijd dat de hoofdschakelaar uit staat!
  • Is er geen verstopping of vuilophoping in de afvoer?
  • Is de condensor vrij van vuil?
  • Is de laadlijn niet overschreden waardoor het aanzuigrooster/ uitblaasrooster wordt geblokkeerd?
  • Staat de koeling in een ontdooicyclus?
  • Controleer de gebruikershandleiding

Ligt het niet aan bovenstaande problemen? Maak aan service verzoek via het Serviceformulier

Wat zijn de aflevertijden?

De standaard levertijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00.

Wat zijn de levertijden?

In veel gevallen kunnen de producten al binnen 1 of 2 dagen geleverd worden. Dit kan verschillend zijn per product. Kijk hiervoor op de product specifieke pagina.

Het grootste deel van ons assortiment wordt op de dag van uw bestelling (voor 15.00) meestal nog diezelfde dag verwerkt en voor transport gereed gemaakt.

Omdat wij afhankelijk zijn van de voorraad van verschillende leveranciers kan het voorkomen dat sommige producten een langere levertijd hebben. Wij proberen dit tot een minimum te beperken doordat we met veel leveranciers werken.

Mocht er onverhoopt een langere levertijd voorkomen dan zullen we u daar zo goed mogelijk over informeren.

Mocht u vragen hebben over de status van uw bestelling stuurt u dan een email naar service@chefstore.nl

Wat zijn de verzendkosten?

Als grote horeca groothandel zijn wij scherp met onze prijzen en ook met onze verzend- en transportkosten.

De verzendkosten zijn gratis voor bestellingen boven de EUR 150,- excl. BTW (voor de Waddeneilanden, buitenland en specifieke stadsdistributie kunnen er extra verzendkosten in rekening worden gebracht.)

Onder de EUR 150,- excl. BTW per bestelling gelden de verzendkosten zoals genoemd op de website bij het plaatsen van de bestelling.

Welke betaalmethoden accepteert Chefstore.nl?

Bij ons kunt u online betalen via PayPal, IDEAL, MasterCard, Visa, Bankcontact, Sofort Banking, Overboeking, KBC/CBC en Belfius Pay. Bij een bankoverschrijving zullen wij eerst controleren dat het geld is overgemaakt alvorens wij tot verzending overgaan. Tevens biedt Chefstore verschillende achteraf betaalmethodes aan zoals Riverty/Afterpay, Mondu en Biller. 

Ook is het mogelijk om te leasen via Grenke Finance. U kunt hiervoor een offerte aanvragen via de offerte knop.

Welke tijden zijn jullie bereikbaar?

Op werkdagen van 08.30-17.30. Per email op service@chefstore.nl en per telefoon op 085-0441003