De horeca trainers van Apprendo Horeca brengen alle checkpoints in kaart voor een fantatische terraservaring van je klanten. Mis hem niet!

Oké, hier gaat-ie dan:

Check(points) interieur & exterieur

  • Het terras heeft een verzorgde uitstraling
  • Afgeruimde, schone en uniform ingerichte tafels
  • Natuurlijk wiebelen de tafels niet
  • Aangeschoven, schone stoelen
  • En nee, ook de stoelen wiebelen niet
  • Het terras is ingericht met comfortabel terrasmeubilair, in goede staat
  • Schone, compleet uitgeruste en verzorgde toiletruimtes
  • Een overzichtelijke, schone en nette menukaart
  • Schone asbakken
  • Geen zwerfvuil

Bediening & interactie

  • Word je als gast vriendelijk, met een glimlach en gastvrij geholpen?
  • Word je als gast snel opgemerkt?
  • Word je snel geholpen, zodra een bedienend medewerker vrij is?
  • Is het bedienend personeel alert?
  • Beschikt de tafelbediening over genoeg productkennis? 
  • Ziet de bediening er herkenbaar, schoon en verzorgd uit?
  • Is de persoonlijke verzorging in orde en is lang haar opgestoken of in een staart?
  • Doen medewerkers actief aan upselling? 
    Dus wordt er bij het bestellen van een biertje een bierkaart afgegeven of een lokaal of speciaalbiertje aangeboden? Wordt de gast bij het bestellen van een koffie geattendeerd op de koffievarianten en/of -specialiteiten?
  • Doen medewerkers actief aan cross-selling? 
    Dus wordt er bij het bestellen van een drankje ook een bijpassend hapje aangeboden? Een wijnsuggestie bij lunch of diner of bijvoorbeeld de huisgemaakte appeltaart of kaakje naast de flat white? Of een lichter/kleiner alternatief als een toetje te veel is?
  • Wordt er snel en op de juiste wijze uitgeserveerd, afgeruimd en afgerekend?
  • Wordt er afgeruimd met behulp van een dienblad?
  • Zijn tafeltjes op tijd schoon en gereed voor nieuwe gasten?
  • Wordt tijdig ingespeeld op eventuele nieuwe behoeften van gasten? Bijvoorbeeld door het aanbieden van een nieuw drankje als het glas nét leeg is, het tijdig aanbieden van een borrelhapje of attenderen op de menukaart net voordat de keuken dichtgaat.
  • Worden alle lege flesjes en/of servies op tijd weggehaald? Asbakken regelmatig tussendoor geleegd etc.
  • Wordt er (tussendoor) om feedback gevraagd? Denk aan: ‘Is alles naar wens? Smaakt het? Kan ik nog iets voor u betekenen? Hoe vindt u de aanbevolen wijn bij dit gerecht?’
  • Wordt er correct, vlot en snel afgerekend?
  • Is het afscheid nog steeds even attent en gastvrij?
     

Is dat alles? 

Yesss, bíjna! Het gaat natuurlijk om het totaalplaatje.

Van verrassende of gewoon goede, lekkere gerechten tot en met een sprankelend, schuimend biertje en geweldig leuk gastheerschap…

Het is de mix, de toon, de totaalervaring die de muziek maakt ;) Het gevoel dat het je als gast – hoe druk, heet, nat of winderig het ook is – aan niets heeft ontbroken. En meer.